Wat doet de ouderraad?

Een school wordt niet alleen gedragen door directie en leerkrachten, maar ook door ouders. Ouders vormen ons klankbord. Samen staan we op één lijn om van onze leerlingen zelfstandige, positieve en fijne mensen te maken.

Onze ouderraad organiseert heel wat activiteiten om het welbevinden van onze leerlingen te verhogen. Daarnaast zorgen zij ook voor financiële ondersteuning van een aantal projecten waaronder de inrichting van de speelplaats.

Hieronder een blik op hun werking:

• Koken op kot voor onze zesdejaars
  • Gezond ontbijt voor de derdejaars
  • Ondersteuning van het galabal
  • Meer zitruimte voor leerlingen in de vorm van extra picknicktafels
  • Oog voor ecologie: de afsluiting van ons containerpark door middel van wilgenvlechten
  • ….

Dank aan de ouderraad voor al dit moois!

Koken op kot

Je studententijd moet je koesteren! En daarom is het maar best dat je lekker eet ook. De meeste studenten hebben echter niet veel tijd, roeren nog maar voor de eerste keer in de potten, en vaak dan nog eens in een veel te kleine keuken. Onze ouderraad organiseerde daarom op 28 februari en 14 maart twee kooksessies voor leerlingen die volgend jaar de stap zetten naar hun ‘nieuwe leven’ op kot. Ze leerden er met een klein budget lekker, gezond en goedkoop koken. Kijk maar even mee…

Gezond ontbijt

Nadat onze leerlingen uit het derde jaar op dinsdag 17 april heel wat tips kregen over gezonde voeding, werden ze de ochtend nadien getrakteerd op een gezond ontbijt. Met een oprechte dank aan onze ouderraad!