Ontdek Onze school

Op campus Weggevoerdenstraat zit je verrassend goed!

Het Hartencollege Secundair Onderwijs • Weggevoerdenstraat is een school voor algemeen secundair onderwijs en telt ruim 900 leerlingen.

Op campus Weggevoerdenstraat zetten we met ons schoolproject de traditie van kwaliteitsvol en uitdagend onderwijs uit het vroegere Sint-Aloysiuscollege gedreven verder.  Uitdagend onderwijs vormt samen met eigentijds onderwijs, talentgericht onderwijs en trajectgericht onderwijs de 4 pijlers binnen het SWE-project, waarbij SWE staat voor Secundair Weggevoerdenstraat.

Na een eerste graad A waar we leerlingen enerzijds hun interesses laten ontdekken (observeren) en anderzijds proberen uit te dagen met uitbreiding en verdiepingsdoelen (oriënteren), kunnen onze leerlingen kiezen voor een studierichting met extra aandacht voor klassieke talen of moderne talen, natuurwetenschappen, humane wetenschappen of economische wetenschappen.

Op deze website stellen we het schoolproject rond onze 4 schoolprioriteiten voor en kan je de verschillende keuzemogelijkheden binnen ons studieaanbod ontdekken.

Is jouw eigen toekomstverhaal herkenbaar in onze 4 pijlers van het SWE-project, dan zit ook jij op campus Weggevoerdenstraat verrassend goed!!

ICT-GERICHT ONDERWIJS

Laptopintegratie en activerend onderwijs

STUDIEKEUZETRAJECT

Leerlinggericht advies en oriëntering

LEERLINGBEGELEIDING

Coaching, remediëring en taalondersteuning

Welkom op onze school

Ben jij nieuwsgierig om jouw eigen talenten en competenties te kunnen ontdekken in de vele vakken en richtingen op onze school?  Of ben jij overtuigd dat een ICT gerichte aanpak jou kan helpen om vakinhoudelijke kennis en vaardigheden aan te leren?

Dan heten we misschien binnenkort ook jou van harte welkom op onze school en start je op het Hartencollege Campus Weggevoerdenstraat jouw eigen verhaal.